Настоящата харта е изготвена в съответствие с приетата от правителството на Република България Стратегия за развитие на държавната администрация (2014 - 2020 г.) във връзка с подобряване на административното обслужване в Областна администрация Хасково.
Хартата на клиента е обществен договор за партньорство и коректни взаимоотношения между Областна администрация Хасково и гражданите и фирмите, които се ползват от услугите й. Основното предназначение на този документ е да запознае клиентите с функциите на Областния управител, с видовете услуги, които предлага Областна администрация Хасково и със стандартите на обслужване, които потребителите могат да очакват, а служителите добре да познават и да спазват. Основната цел на хартата на клиента е подобряване на качеството и ефективността на административното обслужване, което ще бъде постигнато чрез:
• Облекчаване на административните процедури и сроковете за тяхното изпълнение.
• Предоставяне на ясна, пълна и точна информация на клиента относно предлаганите административни услуги, както и за правата му, регламентирани в нормативната уредба.
• Равнопоставеност между клиентите, независимо от социално положение, образование, пол, възраст, етническа принадлежност или религиозни убеждения.
• Създаване на механизми за обратна връзка с клиента, с цел оценка на предоставената услуга и препоръки относно качеството на обслужването.
ПРАВОМОЩИЯ НА ОБЛАСТНИЯ УПРАВИТЕЛ
Областният управител на Област Хасково е едноличен орган на изпълнителната власт в Област с административен център гр.Хасково и като такъв осъществява държавното управление на територията на областта, осигурявайки съответствие между националните и местните интереси при провеждане на регионалната политика. В своята дейност, областният управител се подпомага от заместник областни управители и областна администрация. Областният управител се определя с решение на министерския съвет, а заместник областните управители се назначават от министър-председателя на Република България.
Приемни дни на Областния управител - първи вторник на месеца от 10 до 12 ч. и трети вторник от 14 до 16 ч.: Приемен ден на заместник областни управители - всяка последна сряда на месеца от 9.30 до 12.00 часа. Записването за приемните дни става един ден предварително на тел. 038/608011.
• http://www.hs.government.bg, на който можете да получите пълна информация за дейността на администрацията и видовите услуги, които тя предоставя.
ОСНОВНИ ФУНКЦИИ НА ОБЛАСТНИЯ УПРАВИТЕЛ
ОРГАНИЗАЦИОННА СТРУКТУРА НА ОБЛАСТНА АДМИНИСТРАЦИЯ ХАСКОВО
ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ |
|
ЗАМ. ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ |
ЗАМ. ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ |
ГЛАВЕН СЕКРЕТАР |
|
ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ |
СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ |
Дирекция АПОФУС |
Дирекция АКРРДС |
СТАНДАРТИ ЗА КАЧЕСТВО НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ
Служителите в Областна администрация Хасково спазват общите и вътрешни стандарти административното обслужване на потребителите:
Отношение към клиента
• имат вежливо и отзивчиво отношение към всеки един потребител на административни услуги.
• при наличие на нормативни препятствия, търсят и предлагат на клиента алтернативни решения.
• спазват конфиденциалност относно всички запитвания и жалби на всеки един потребител.
• спазват принципите на равнопоставеност към всички клиенти.
Предоставяне на информация на клиента
• в пълен обем, по достъпен начин и в законово-регламентираните срокове.
• в случай, че поставените въпроси и искания не са от компетенциите на Областния управител – своевременно се насочват към съответните институции, които могат да решат проблема.
• равен достъп до информация за всички клиенти.
• разясняване на предимствата и недостатъците на всеки възможен вариант за решение на поставения от клиента въпрос, ако такива има.
• безпристрастност, честност и обективност при извършване на административната услуга.
Очакваме от Вас, като потребители на административните услуги, партньорски взаимоотношения, да бъдете честни, да предоставяте пълна и точна информация още при първия контакт относно исканата административна услуга, да уважавате служителите на Областна администрация Хасково. Защото административното обслужване е процес, в който резултатите и за двете страни са важни.
Предоставяне на административна услуга
Административното обслужване в Областна администрация Хасково става в Звеното за административно обслужване, което се намира на партерния етаж в Сградата на Областна администрация Хасково, пл. ”Свобода” № 5. Работно време на администрацията е от 9.00 ч. до 17.30 ч. с регламентирана почивка за хранене от 12.00 до 12.30 ч.
Работно време на Звеното за административно обслужване е от 9.00 часа до 17.30 ч. с непрекъсваем режим на работа с потребителите до приключване на обслужването на потребителите, но не повече от 2 астрономически часа след обявеното работно време. Почивка за хранене е 30 минути за служителите в звеното в периода от 12,00 ч до 13,00 ч.
Получаването на административна услуга става като се подаде заявление за извършване на желаната от Вас административна услуга и се заяви начина, по който да се получи отговора – на ръка, в Звеното за административно обслужване или по пощата.
Времето за чакане при получаване на информация и/или обработване на документи във връзка с административното обслужване при посещение на ЗАО е не повече от 15 минути.
При заявяване на комплексната административна услуга може да подадете заявление във всяка администрация, участник в изпълнението ѝ. Исканията за комплексно административно обслужване и приложенията към тях могат да се подават в Звеното за административно обслужване, чрез лицензиран пощенски оператор, лично или по електронен път на електронната поща: oblast@hs.government.bg .
Пълна и актуална информация за административното обслужване, административните услуги и комплексните административни услуги може да получите:
• от Интернет страницата на Областна администрация;
• на информационните табла в Звеното за административно обслужване;
• от служителите в Звеното за административно обслужване.
Звеното за административно обслужване предоставя:
• Пълна информация за предоставяните услуги от администрацията;
• Формуляри за заявяване на услуги;
• Информация за състоянието на преписките;
• Предложения и сигнали от физически и юридически лица на областния управител;
При предоставянето на административните услуги се стремим да спазваме законовите срокове за тяхното извършване и да Ви информираме своевременно за настъпили промени и обстоятелства. В случай, когато интересите Ви попаднат извън компетентността на Областна администрация Хасково, ще препратим Вашия сигнал или предложение до съответния компетентен орган.
Организация на работа със сигнали и предложения
Мнението на гражданите и потребителите на услуги в Областна администрация Хасково е изключително важно за нас и е база на оценката за качеството на административното обслужване. Вие може да изразите Вашето отношение, като по този начин участвате в процесите за подобряване на административното обслужване в администрацията ни.
Вашата оценка за работата на администрацията може да изразите по няколко начина: по електронен път на имейл oblast@hs.government.bg; в Звеното за административно обслужване, попълване на Анкетна карта, в Кутия за мнения, предложения и сигнали на партерния етаж на администрацията или писмено през пощенската кутия на адрес 6300 Хасково, пл. „Свобода“ №5.
В случаите, когато не сте удовлетворени от начина на обслужване или имате някакви оплаквания относно спазването на стандартите за административно обслужване поемаме ангажимента да регистрираме и оценим всяко Ваше предложение, оплакване или жалба във връзка с работата на Областна администрация Хасково, както и сигнали, свързани с териториалните звена на министерствата и на други административни структури, които Вие може да внасяте.
Ако имате породени съмнения за корупционни действия, сигнализирате незабавно Областния обществен съвет за превенция и противодействие на корупцията или Комисията по превенция и противодействие на корупцията, като координатите им ще намерите на нашата Интернет страница;
Важно за потребителите е да знаят, че анонимни сигнали и оплаквания не се разглеждат. При представени координати, ние ще разгледаме възможно най-бързо Вашия сигнал и ще Ви уведомим.
Ръководството и служителите са ангажирани с процеса на подобряване на административното обслужване, като се поддържа постоянна обратна връзка с потребителите на услуги, изпълнявайки вътрешни стандарти за проучване на удовлетвореността на клиентите. Резултатите се отчитат, анализират, докладват и предприемат съответни действия. Целта ни е да подобряваме качеството на работата си и да достигаме повишаващите се критерии на нашите клиенти.
Начини за допитване до потребителите
Потребителите могат да участват в процеса на оценка на административното обслужване чрез:
• Попълвайки анкетна карта в Звеното за административно обслужване;
• Изразявайки устно или писмено своята оценка.
Срокове
При писмено оформено искане за извършване на административна услуга:
• незабавно, при възможност;
• в срок от 3 дни – при искане за извършване на административна услуга, когато се оформя писмено;
• в срок от 7 дни от датата на постъпване на искането – при произнасяне по искане за издаване на индивидуален административен акт;
• в срок от 7 дни от датата на постъпване на запитването, постъпили по пощата и по електронната поща е също 7 дни.
• в срок от 14 дни от датата на постъпване на искането/запитването в звеното за административно обслужване (ЗАО) на областната администрация - в случаите, когато е необходима проверка на място или становище на друг административен орган.
• в срок до 7 дни - при произнасяне по искане за издаване на акт.
• в срок до 14 дни – при искане за достъп до обществена информация.
• в срок от 30 дни – когато извършването на услугата налага установяване на факти и обстоятелства, изискващи проверка, проучвания и събиране на допълнителна информация.
• Ако в предвидения от закона срок – от 3 дни до 1 месец (в зависимост от обработваната информация) не получите никакъв отговор от Областна администрация, попадате в хипотезата на „мълчалив отказ“. Това е хипотеза, при която липсата на отговор се приравнява на изричен отказ.
•Специфични срокове, посочени изрично в специален закон.
Когато се налага удължаване на горепосочените срокове, клиента да бъде своевременно уведомен за причините.
Обжалване
Индивидуалните и общи административни актове, издадени от областния управител, могат да бъдат обжалвани пред Административен съд Хасково по реда на Административно-процесуалния кодекс. В съдържанието на всеки акт е посочено в какъв срок може да стане това. Обхватът на съдебното оспорване е ограничен – то е само относно съответствието на акта със закона, т.е. по законосъобразност.
Данни за кореспонденция:
Тел: 038/608011; факс: 038/608050; e-mail: oblast@hs.government.bg Е-мейл адресът e защитен от спам ботове. Областен управител.
Тел: 038/608059; e-mail: oblast@hs.government.bg Е-мейл адресът e защитен от спам ботове. Заместник областни управители.
Тел: 038/608042; Звено за административно обслужване. Булстат: 836147490
КАКВО ОЩЕ Е ДОБРЕ ДА ЗНАЕТЕ
Какви са правата ви съгласно Закон за достъп до обществената информация
Този закон урежда правото Ви на достъп до обществена информация, а такава е всяка информация, свързана с обществения живот и която Ви дава възможност да си съставите мнение относно дейността на администрацията.
Право на достъп съгласно този закон имат всички български граждани, както и чужденците и лицата без гражданство, а така също и всички юридически лица.
Нашата администрация е длъжна да спазва следните основни принципи при осъществяване на достъп:
1. откритост, достоверност и пълнота на информацията;
2. осигуряване на еднакви условия за достъп до обществена информация;
3. осигуряване на законност при търсенето и получаването на обществена информация;
4. защита на правото на информация;
5. защита на личната информация;
6. гарантиране на сигурността на обществото и държавата.
За да получите достъп до обществена информация трябва да подадете писмено заявление или да направите устно запитване. Заявлението е писмено и когато е направено по електронен път. В заявлението трябва да посочите:
1. трите Ви имена и адрес за кореспонденция. Ако става дума за фирма - наименованието и седалището на фирмата;
2. описание на исканата информация;
3. предпочитаната от Вас форма за предоставяне на достъп до исканата информация;
Ако в заявлението не се съдържат посочените по-горе данни, то се оставя без разглеждане.
Следва да знаете и кога може да Ви бъде отказан достъп. Това може да стане в случаите когато исканата информация:
1. исканата информация е класифицирана информация, представляваща държавна или служебна тайна.
2. исканата информация засяга интересите на трето лице и няма негово изрично писмено съгласие за предоставянето й.
3. исканата информация вече Ви е била предоставяна през предходните 6 месеца.
Когато Областна администрация Хасково не разполага с исканата информация, но има данни за нейното местонахождение, в 14 дневен срок от получаването на заявлението, ние препращаме заявление до компетентния в случая орган и уведомяваме за това заявителя.
Ако Областна администрация Хасково не разполага с исканата информация и няма данни за нейното местонахождение, в 14 дневен срок уведомява заявителя.
Областният управител излиза с решение за предоставяне или за отказ от предоставяне на информация, което можете да обжалвате пред Административния съд или пред Върховния административен съд.
За по-подробна информация по този закон, виж. ДВ, бр. 55 от 7.07.2000 г., и последвалите го изменения.
Какви са правата Ви съгласно Закон за защита на личните данни
Този закон гарантира неприкосновеността на личността и личния живот, като защитава физическите лица от неправомерно обработване на личните им данни, а така също регламентира правото на достъп до събираните и обработвани такива данни. Лични данни са тези данни за лицето, които разкриват неговата физическа, психологическа, умствена, семейна, икономическа, културна или обществена идентичност.
Ползването и предоставянето на лични данни става при стриктно спазване на Закона за защита на личните данни, обн. ДВ бр.1 от 04.01.2002 г и последвалите го изменения.
Настоящата Харта на клиента влиза в сила от 01.10.2015 г., съгласно Заповед № РД-13-51 от 30.09.2015 г. на Областния управител на Област Хасково.